Adidas sa rozhodol, že začne s formálnym procesom, ktorého cieľom je
vydelenie Reeboku, uviedla v utorok nemecká spoločnosť. Predaj alebo
odčlenenie do samostatnej firmy je súčasťou 5-ročného strategického
plánu, ktorý Adidas predstaví 10. marca spoločne so zverejnením
hospodárskych výsledkov za rok 2020.
Podľa bankového zdroja môže mať Reebok cenu okolo 1 miliardy eur.
"Reebok a Adidas dokážu výrazne lepšie realizovať svoj rastový potenciál, keď budú navzájom nezávislé," uviedol šéf Adidas Kasper Rorsted.
Adidas kúpil Reebok v roku 2006 za 3,8 miliardy USD (3,13 miliardy eur).
Investori opakovane požadovali predaj značky pre jej nepresvedčivé
výsledky.
Rorsted po nástupe do čela koncernu v roku 2016 spustil ozdravný plán
pre Reebok, ktorý síce značke pomohol vrátiť sa k ziskovosti, ale jej
výkon naďalej zaostáva za kmeňovou značkou Adidas.
V 3. kvartáli 2020 klesli tržby Reeboku o 7 % na 403 miliónov eur, keď v
predchádzajúcom štvrťroku pre pandémiu padli až o 44 %. Adidas v roku
2019 znížil hodnotu Reeboku takmer o polovicu v porovnaní s rokom 2018
na 842 miliónov eur.